fbpx

Kuidas leida oma ilusalongile rohkem kliente

Tere tulemast lugema Eesti kõige põhjalikumat õpetust oma ilusalongi või enda kui vabakutselise ilutegija turundamisest. Loodame, et leiate väärtuslikke nippe uute klientide leidmiseks.

Käesolev ilusalongi turunduse õpetus käsitleb järgnevaid teemasid:

Milline on teie klient

Ilusalongide broneerimissüsteemid

Facebooki turundus

Instagrami turundus

Google turundus

Kodulehe tegemine

Muud kanalid uute klientide leidmiseks

Ülevaate on koostanud FINDE ilusalongide broneerimissüsteemi ja FINDE iluteenuste ja ilutoodete leidmise äpi asutaja Urmet Seepter, kellel on rohkem kui 15-aastane kogemus nii suurte kui väikeste ettevõtete turunduse juhtimises.

finde app

Kes on teie klient

Miks kliendi profiilile üldse peaks mõtlema

See on oluline, et hiljem oleks kergem mõista, millises kanalis ja millise sõnumiga võiks inimesi kõnetada.

Kindlasti ei pea kliendile mõeldes „hulluks minema“ ja lehekülgede kaupa kirjeldusi tootma – pigem mõelge, kes on teie tüüpilised kliendid ja kas neil on ühiseid tunnuseid. Püüdke mõista, miks just nemad teie juures käivad.

Millised kliendid teie juures käivad

Esmalt mõelge läbi, kes on teie kliendiks täna. Kas neid inimesi iseloomustab mõni kindel tunnus.

Näiteks:

      1. Elukoha või töökoha asukoht
      2. Sugu
      3. Perekonnaseis
      4. Vanus
      5. Amet
      6. Huvid
      7. Väärtushinnangus
      8. Igapäevaelu eelistused

Ilusalongide puhul on sellise tunnuse määrajaks tihti salongi asukoht. Kindlasti on ka teil kliente, kes töötavad või elavad ümbruskonnas.

Miks kliendid teie juures käivad

See on teine mõtteharjutus, mis tuleks  läbi teha. Peaksite aru saama, miks kliendid teie juures käivad.

Meenutage, mida nad on teile kiituseks öelnud, mida pakutava teenuse juures oluliseks peavad.

Loomulikult on kõige lihtsam kliendi käest küsida, et miks ta teie juures käib.

Üks hea nipp, mida võiks proovida – kui te teate, kus kandist kliendid tulevad, siis küsige eelnimetatud asju kõige kaugemalt tulevate klientide käest. Teie juures peab olema miskit väga erilist, kui nad võtavad vaevaks kaugelt kohale tulla.

SOOVITUS – põhjalikku analüüsi pole vaja teha, aga korra võiks oma klientidega suhelda ja enda tugevused läbi mõelda. 

Enne, kui hakkate oma ilusasalongile uusi kliente otsima, tuleb läbi mõelda, kuidas inimesed teie juurde aega saavad broneerida. Kui kampaaniad käimas, siis on seda hilja teha.

Ilusalongide broneerimissüsteemid ja muud võimalused broneeringute võtmiseks

Alustame nn. muudest võimlaustest. Kõige vähem eeltööd broneeringute vastuvõtmiseks vajavad telefon, e-post ja Messenger (Facebook ja Instagram on levinumad aga kasutatakse ka teisi).

Need on teil tõenäoliselt olemas ja midagi ekstra tegema ei pea. Samas võib telefoni või e-posti teel broneeringute vastuvõtmine olla küllaltki tülikas.

Kui otsustate nende võimalustega alustada, siis siin on paar teemat, mida võiks silmas pidada.

Inimesed ei taha enam helistada

FINDE uuringud on näidanud, et telefoni teel soovib aega broneerida alla 10% inimestest ja e-posti teel veelgi vähem. Seega võite kaotada hulga kliente, kes lihtsalt ei ole enam valmis teile helistama või kirjutama. Nad valivad ilusalongi, kus saab teha online broneeringut.

Telefon on tegevust katkestav

Kui võtate iga kõne vastu, siis toolis olev klient võib tunda ennast ebamugavalt ja ka teil endal on keerulisem järge pidada. Kui aga valite tagasi helistamise tee, siis inimene võib selle aja peale olla juba leidnud uue iluteenuse pakkuja ja te raiskate tema ja enda aega.

e-post on aeglane

E-posti teel broneeringute vastuvõtmine on aeglane, ehk siis tõenäoliselt ei jõua te nii kiirelt vastata, kui tänapäeval inimesed ootavad.

Messenger võib minna tüütuks

Messenger on küllaltki tavaline viis iluteenuste broneeringute vastuvõtmiseks. Vastamine ja aegade põrgatamine on veidi tüütud aga väikemate broneeringute arvu juures täiesti hallatavad. Lisaks tuleb arvestada, et inimesed soovivad aega broneerida ka siis kui teie puhkate (õhtuti, nädalavahetusel jne).

Kuhu broneeringud kirja panna

Kõige lihtsam on tavaline pabermärkmik. Pigem soovitame mõnda online süsteemi, siis jäävad andmed alles ja saate neile igast seadmest ja igal ajal ligi. Ka muudatuste tegemine on kergem ja ülevaade eesootavast päevast/nädalast selgem. Kõige tavalisem näide sellisest süsteemist on Google kalender.

FINDE

Ilusalongi broneerimissüsteemid

Kui võtate kasutusele ilusalongi broneerimissüsteemi, siis on tagatud 24/7  broneerimine, mõistlikus mahus suhtlus klientidega ja ka online kalender.

Eestis on võimalik kasutada mitmeid kohalikke ilusalongide broneerimissüsteeme kui ka mõningaid välismaa lahendusi.

Ilusalongi broneerimissüsteemi valimisel mõelge läbi:

        • kas Eestis keegi veel seda broneerimissüsteemi kasutab
        • kas olete valmis (kohe) selle eest maksma
        • milliseid võimalusi üldse vajate (mõelge, mida seni kasutanud olete)
        • kas pakutakse tuge, kui vajate kasutamisel abi
        • kas ülesseadmine on lihtne või pigem ajamahukas
        • kas ülesseadmisel on vaja tehnilist abi
        • kas kliendid saavad broneerimissüsteemile kergelt ligi
Kui palju on broneerimissüsteemil eestis kasutajaid

Kui olete valitud süsteemi ainus kasutaja, siis ei ole teil tavaliselt kohalikku tuge ja ka kliendid ei ole lahendusega tuttavad. Soovitame kindlasti valida ilusalongi broneerimissüsteem, mis on ka teiste salongide poolt kasutatav (näiteks FINDE ilusalongi lahendust kasutab üle 600 salongi).

Broneerimissüsteemi hind

Vaadake, millise hinnaga on kõige odavam tasuline pakett ja mõelge, kas see oleks teile jõukohane ja vastuvõetav. Kui kõige odavam lahendus tundub liiga kallis, siis ärge sellist ilusalongi broneerimissüsteemi kindlasti võtke.

Kui mõni teile oluline funktsioon on puudu, siis tasub ka antud lahendus kõrvale jätta. Hiljem aru saada, et antud funktsioon on ikka väga oluline ja vahetama hakata, on küllaltki tülikas.

Osad ilusalongide broneerimissüsteemid võtavad raha kuumaksena, osad broneeringute pealt (hulk või teenuse maksumus). Arvutage läbi, kumb variant teile kasulikum on.

Üldine reegel võiks olla, et kui teie äri on stabiilne, siis tasub kuumakse võtta, kui aga kõikuv (mõnel kuul palju kliente, mõnel kuul aga pole üldse), siis on soodsam broneeringute pealt maksta.

Milliseid võimalusi tegelikult vajate

Paljud ilusalongide broneerimissüsteemid kiitlevad väga suure arvu võimalustega. Mõelge, milliseid pakutud võimalustest te hetkel kasutate. Kogemus on näidanud, et uute võimaluste avanedes jäävad inimesed ikka kasutama neid, mida on varem kasutanud. Pole mõistlik maksta funktsionaalsuste eest, mida te ei kasuta.

Enamlevinud ilusalongi broneerimissüsteemi võimalused on:

      • kalender
      • SMS saatmise võimalus
      • e-kirjana meeldetuletuse võimlaus
      • teate saatmine telefoni
      • mitme töötaja lisamine
      • tööaja arvestus
      • laoarvestus
      • klientidele kirjade saatmine
      • makselahendus
      • ootelist
      • broneeringute haldus
      • äpp iluteenuse pakkujale
      • äpp kliendile

Erinevatel süsteemidel on veel mitmeid spetsiifilisemaid funktsioone. Teie ülesanne on mõelda, milliseid võimalusi teie salong igapäevases tegevuses vajab. Uuringud näitavad, et enamus väiksemaid salonge ja vabakutselisi ilutegijaid kasutab kalendrit ja vajab online broneerimise lahendust.

Äpp kliendile on üks lisa, millele tasub tähelepanu pöörama. See tagab, et olete alati kliendi telefonis. Ja boonuseks on loomulikult see, kui seda äppi kasutavad paljud kliendid, siis tagate endale olukorra, kus ka uued kliendid teid üles leiavad.

Lisaks kindlasti meeldetuletuse funktsioon, mis võiks kohe olemas olla.

SOOVITUS – valige esmalt lahendus, mida kasutavad paljud ilusalongid ja kliendid, ning kus on olemas kalender, mis on (vähemalt alguses) tasuta.

Süsteemi kasutades saate aru, mis funktsioone tegelikkuses vajate.

Näide

FINDE on kasutajatele tasuta ja broneerimissüsteemi kasutamine on äärmiselt lihtne. Salongi lisamine võtab mõne minuti ja paari hetkega on teie vabad ajad paljude FINDE kasutajate ees, ehk inimestel avaneb võimalus hakata teie juurde aega broneerima. Lisaks oskab FINDE ka teie aegu müüa – ehk loob võimaluse uute klientide tulekuks.

FINDE on ka Eesti kõige kasutatavam ilusalongide leidmise äpp.

Vaadake lisaks, mida FINDE ilusalongi broneerimissüsteem pakub.

Kas panna tööle Facebooki kalender?

Mõelge esmalt läbi, millist ilusalongi broneerimissüsteemi soovite kasutada. Facebooki kalender on küll tasuta, kuid teie vabade aegade müümisele see kaasa ei aita. Lisaks puudub selle enamus funktsioone, mida ilutegijal võiks vaja minna. Positiivne on see, et klient saab läbi Facebooki broneerida.

Kuidas teha ilusalong nähtavamaks, et leida uusi kliente

Olemasolevad kliendid ja nende sõbrad

Kõige esimene tegevus võiks olla olemasolevate klientidega suhtlemine. Võite uurida, kas neil on tuttavaid, kes teie iluteenust võiks kasutada. Pakkuge näiteks, et kui nad koos protseduurile tulevad, siis on esimene kord soodsam hind.

Keegi teid niisama tõenäoliselt soovitama ei hakka. Kui teil on võimlaus miskit lisaks pakkuda, siis võite oma kliendid enda „müügiesindajatena“ tegutsema panna.

Kliendiga nn müügijutu rääkimine võib esmapilgul tunduda raske ja võõras, aga tegelikkuses on see küllaltki lihtne. Peamine, et klient ei tunneks ebameeldivat survet. See võib viia kliendi lahkumiseni ja eesmärk saab hoopis vastupidise tulemuse.

Pildid

Ilusad pildid ilusatest tehtud töödest on iluteenuse müümisel kõige olulisem väärtus. Alustage piltide tegemist võimalikult vara – esmalt võite katsetada enda peal ja ennast pildistada (kui teenus seda võimaldab), seejärel sõbrad-tuttavad ja siis alles päris kliendid.

Lisaks võite pakkuda alguses tasuta teenust inimestele, kes on valmis modelliks tulema.

Tehke pilte isegi siis kui teil pole veel kohta, kuhu neid üles laadida. Head pildid annavad kindlasti kiirema stardi edukaks iluteenindaja karjääriks.

Siin on üks hea inglisekeelne artikkel piltide tegemisest.

SOOVITUS – alustage piltide tegemist võimalikult vara, sest harjutamine teeb meistriks.

Facebooki turundus

Looge Facebooki leht

Kindlasti tuleks luua endale Facebooki leht. Looge ettevõtte leht (Page), mitte grupp vms. Leht annab enim võimalusi oma tegevuse reklaamimiseks.

Kui leht on olemas, siis looge veidi sisu ilma lehte levitamata. Lisage pilte ja postitusi. Täitke ära kõik tühjad väljad – kontaktidest kuni enda tutvustuseni. Keegi ei tule ilma sisuta lehe fänniks, seega on esialgse sisu loomine väga oluline. 

JAGAGE OMA PILTE JA VABU AEGU OMA LEHE SEINAL

See on esimene ja kõige lihtsam tegevus. Teie fännid näevad teid ja saavad ka teada, millal teie juurde tulla saab. Väga lihtne tegevus, mida võiks teha kasvõi iga päev – vähemalt piltide jagamise mõttes.

Veel esimeste postituste ideid:

      • Tervitage inimesi
      • Lisage tehtud tööde galeriid
      • Lisage asukoht ja õpetus kohalejõudmiseks
      • Lisage enda pilt
      • Lisage salongi pilt
      • Mõni hea nõuanne oma valdkonnast
      • Kliendi tagasiside

Seejärel jagage lehte oma OLEMASOLEVATE KLIENTIDEGA. Nemad on need, kes teile täna raha sisse toovad ja nemad peaks kindlasti ka teie fännid olema.

Võite oma uut Facebooki lehte jagada ka sõpradele. Kuid pidage meeles, et kui ükski teie sõber pole teie klient, siis ei pruugi neist fännidena palju kasu olla. Kui nad ka teie loodud ilu ei mõista ning piltide ja postituste peale ei reageeri, siis võivad nad teie lehele isegi kahju teha (Facebooki algoritm vaatab, et ükski fänn ei reageeri ja lõpetab teie postituste edasise levitamise).

Jagage oma postitusi iluteemalistes gruppides

Esmalt liituge ise ilutegijate gruppidega – liitumisel saate osades gruppides valida, kas liituda nn “endana“ või oma ettevõtte lehena. Soovitus on, et kui saab liituda oma lehena/ettevõttena, siis tasub seda võimlaust kasutada.

iluteenuse turundus - gruppidega liitumine

Gruppidesse sisu jagamise mõttes olge mõistlik – enamus gruppe on OK, et jagate korra päevas. Mõned soovitused gruppidesse jagamise osas:

      • pigem tasub esialgu tagasihoidlikum olla
      • jagamise tihedus võiks olla maksimaalselt korra päevas
      • iga postitus võiks olla erinev
      • andke lisandväärtust (õpetage ning andke nõu) ja müüge vaheldumisi
      • ärge halvustage teisi
      • tooge välja enda tugevused
      • pildid on paremad kui tekst
      • kiitke teisi tublisid tegijaid
      • küsige küsimusi ja vastake küsimustele

Gruppide puhul ei pea piirduma vaid iluteemaliste gruppidega. Vaadake ka ümbruskonna aktiivsemaid gruppe. Ka sinna võib vahel harva oma tutvustuse postitada. Enamasti sellised „märgatud meie linnas“ grupid reklaame ei luba, aga kui kenasti jagate ja oma postituse ka kohaliku eluga seote, siis avaldatakse need ära.

Mõned olulisad iluteemalised Facebooki grupid:

Ilutegijate pakkumised klientidele

Superdiilid iluteenindajatelt ja viimase hetke vabad ajad

Iluteenused Tartus ja selle ümbruses

Iluteenuste vabad ajad Tallinnas

Pärnu iluteenindajate kontaktid ja teenuste sooduspakkumised klientidele

Kõige lihtsamini leiate enda jaoks olulised grupid üles, kui kirjutate Facebooki otsingusse teenuse ja linna. 

Pakkuge ise vabu aegu ja andke nõu

Paljud inimesed postitavad iluteenuste gruppidesse ka soove, et leida vabu aegu. Kui on võimalust ja aega, siis võite pakkuda ennast. Arvestada tuleb, et sellel tegevusel on madal efektiivsus. Paljudest pakkujatest valib klient ühe ja teised tegid tühja tööd.

Kindlasti aga soovitame vastata nõuannete küsijatele. Näitate ennast tõelise profina ja jääte võimalikele uutele klientidele silma.

Kui kirjutate nõuande postituse, siis jagage seda kindlasti ka oma lehel.

Jagamise mängud

See on eraldi suur teema, mida Eestis väga palju kasutatakse. Tegelikult on Facebooki reeglid antud liiki tegevuse keelanud, ehk siis ei tohiks fänniks saamise või postituse jagamise eest midagi vastu lubada.

Samas pole seni (2020 aasta november) kuulda olnud, et kellegi konto oleks seetõttu kinni pandud. Kuigi täpselt see ongi tingimustes välja toodud „karistuseks“. Külla aga on Facebooki poolt hakatud taolisi postitusi kustutama.

Üks asi, mida MITTE MINGIL JUHUL teha ei tohi, on jagamismängu raha eest boostimine – siin on praktika olemas ja see võib lõppeda väga kurbade tagajärgedega – ehk konto sulgemisega.

Facebooki tasulised reklaamid

Tasulisi reklaame võiks kasutada, kui olete valmis sellesse tegevusse investeerima pikema aja vältel. Ühte lühikest kampaaniat pole mõistlik teha. Kui otsustate proovida, siis tuleks oma reklaame ise luua ja hallata, et kogemusi koguda ning sedasi tulemusi pidevalt parandada.

Soovitame alustada näiteks 2-eurose päevaeelarvega ja sihtgrupi suurusega kuni 30 000 inimest. 

Esimese katsetuse pikkus võiks olla vähemalt kaks nädalat. Ehk siis … esimese katsetuse lõpuks olete kulutanud 30eur ja saate hinnata kas Facebooki reklaam tasus ära.

Ärge KINDLASTI alustage agentuuri palkamisest. Proovige ise ja kui ise ei saa, siis leidke keegi, kes on Facebooki reklaame kasutanud – küsige kasvõi ilutegijate gruppidest. Ilutegijad on sõbralik rahvas ja keegi kindlasti aitab.

Kui alustate agentuuri palkamisest, siis kulutate ära suure summa raha ja võite  saada tulemusegi, aga ei õpi midagi ja peate järgmine kord jällegi suure eelarvega arvestama.

SOOVITUS – alustage kõikide Facebooki tasuta võimalustega – lehe loomine, klientide kutsumine fänniks ja piltide ning vabade aegade gruppides jagamine. Las tasulised lahendused jäävad hilisemaks.

Instagrami turundus

Instagram arvatavasti tutvustamist ei vaja. Looge enda ettevõttele profiil ja postitage algatuseks mõned pildid. Lisaks on soovitav kohe teisi ilutegijaid või ilutoodete poode jälgima hakata. Hea võimalus näha, mida teised teevad.

Instagrami vaates peaks meeles hoidma, et vähemalt hetkel (2020 aastal), on seal postituse leviku vaates vähem funktsioone kui Facebookis. Piltlikult öeldes, sõbrad ei näe, mida sõbrad teevad. Samas on Instagrami kasutamine nooremate seas kasvutrendis. Ja ka Instagrami algoritm on pidevas arenemises ning kindlasti tekib sinna juurde funktsioone, mis aitavad klientidele enam silma paista.

Paljud ilutegijad saavad just Instagramist oma peamised kliendid.

Samas, Instagramis ei ole aktiivseid gruppe nagu Facebookis.

PILTIDE POSTITAMINE ja teistega sõbrunemine

Postitage Instagrami kontole tehtud tööde pilte ja proovide erinevaid #hashtage. Just nende alusel leiavad inimesed alguses teie pildid üles.

Lisaks on soovitav sõbruned (salongina) sama valdkonna tegijatega ja nende tegemistele kaasa elada – kommenteerige ja reageerige nagu oskate:) Kuid pidage meeles, et tasub olla aus ja siiras. Spämmima ei tasu hakata. Kui teile miski tõesti meeldib, siis jagage oma vaimustust.

Instagrami tasulised reklaamid

Instagrami tasulised reklaamid on head kasutada, kui soovite oma fännibaasi kasvatada. Enamasti ärilist kasvu need koheselt ei too. Meie soovitus on esialgu Instagrami tasulisi reklaame mitte kasutada. Tõenäosus, et raiskate lihtsalt raha, on väga suur.

SOOVITUS – postitage Instagrami palju pilte, kasutage #hashtage ja sõbrunege teistega ning kommenteerige ja “laikige” ausalt. 

SnapChat, TikTok,  Pinterest ja teised põnevad kanalid

Lisaks Facebookile ja Instagramile on Eestis levinud veel nii mitmedki rakendused, nagu näiteks SnapChat, Pinterest ja TikTok. Kui on aega ja tahtmist, siis võib nendesse kanalitesse postitusi ja videoid teha. Seejuures tuleb arvestada, et kiiret tuntust saavutavad seal vaid vähesed. Lisaks peate olema valmis igapäevaseks sisu tootmiseks.

Pigem soovitame neid kanaleid võtta kui käe harjutust ja valmisoleku trenni, juhuks kui sealne keskkond muutub äri kasvatamise vaates atraktiivsemaks.

Google

Google otsingumootor on oluline just siis kui olete loonud endale kodulehe. Facebookist ja Instagramist Google väga kergelt asju üles ei leia.

Tehke oma koduleht Googles nähtavaks

Google otsingumootoris väljatulemise vaatest kirjutame Kodulehe peatükis täpsemalt.

Tehke endale Google MyBusiness konto – see aitab olla nähtav inimestele, kes asuvad teie salongi või tegutsemise koha lähedal.

Google Ads, ehk Google tasulised reklaamid

Lühidalt öeldes, tähendavad Google Ads reklaamid seda, et igaüks saab määrata sõnad, mille otsijatele soovib reklaami näidata. Kui ühe sõna peale soovib reklaami näidata mitu ettevõtet, siis selle reklaam on paremal kohal, kes on nõus rohkem maksma.

Kõige lihtsam on guugeldada ise oma pakutavaid teenuseid ja vaadata, kelle reklaam nende sõnade otsimisel näidatakse.

Päris mitmed ilusalongid on enda teenustele Google reklaame ostnud. Siin näide otsingust “juuksur tallinnas”.

juuksur tallinnas

Kuna Google reklaamide ülesseadmine on mõnevõrra keerukam, siis siin me seda teemat avama ei hakka.

Kui te alles alustate, siis pole Google Ads kõige sobilikum kanal – kui teil just varasemat kokkupuudet pole.

Kui aga on soov ikkagi ennast Google-s reklaamida, siis saab ilutegijate gruppidest uurida, kes oskab aidata ja usutavasti leiate kellegagi kokkuleppe.

Alustage kindlasti väikese summaga, näiteks 3 eur päevas. Vaadake, kas reklaamid toovad kliente.

Paluge ennast õpetada. Väikeses mahus teenuse ostmine agentuurist kindlasti ära ei tasu.

SOOVITUS – Google tasulised reklaamid pole alustamiseks kõige sobilikum lahendus. Keskenduge esmalt Google tasuta võimalustele.

YouTube

Juhul kui teete videoid, siis tasub need ka YouTube keskkonda üles laadida. Tehke enda kanal ja lisage videod. Ilusalongile uute klientide leidmise vaates ei pruugi YouTube Eestis väga hästi toimida.

youtube

Eesti noored vaatavad välismaa videoid ja rahvusvaheliste kanalitega on küllaltki keeruline konkureerida. 

SOOVITUS – kui videoid teete, laadige YouTube’i ka. Üldiselt võiks see kanal jääda nn “nice to have” kanaliks. Eraldi YouTube sisu tootmine võib alguses olla ebamõistlikult ajamahukas.

Ilusalongile kodulehe loomine

Mõned aastad tagasi alustati alati kodulehest. See oli ainus kanali, mille kaudu inimesed ettevõtteid internetis üles leidsid. Tänane olukord enam nii tugevalt kodulehtede tegemist ei soosi.

Vaatame esmalt, kuidas tavaliselt kodulehti tehakse ning mis on seejuures plussid ja miinused.

Teete ise kodulehe

Kui teil on oskused olemas ja suudate ise kodulehe teha , siis tasub see töö kindlasti ette võtta. Kulu on väike (tavaliselt maksab server kuskil 10 eur kuus ja domeen kuskil 10 eur aastas). Lisaks on erinevad platvormid, nagu Voog või WordPress, lehe tegemise ja haldamise küllaltki lihtsaks teinud.

Teile teeb (odavalt) kodulehe kellegi tuttav 😊

See on kõige hullem variant. Saate küll väliselt kena lehe aga süsteemidesse ei näe ja tihti on taolistel juhtudel just süsteemid ebaturvalised. Lisaks peate iga muudatuse eest oma tuttavale maksma, sest ei oska neid ise teha. Ja kui sõber ükspäev otsustab sellest ärist väljuda, olete oma kodulehega üksi. Kõik ei pruugi alati halvasti minna, aga valmis peaks taoliseks olukorraks olema.

Lisaks kipuvad kodulehed aeguma ja sisu vananema. Vähemalt sisu lisamise peaksite ise selgeks õppima, et leht oleks pidevalt ajakohane.

Teile teeb kodulehe agentuur

Sellisel juhul võib enamasti arvestada parema ja turvalisema tulemusega aga ka kulu on suurem. Ilusalongi terviklikumalt arendatud kodulehe maksumus jääb kuskile 3 000 kuni 10 000 euro kanti. Hind oleneb sellest, milliseid funktsioone lehele soovite.

Taolise lehe tellimisel peate kindlasti arvestama, et haldamise ja uuendamise peale võib kuluda sadu eurosid aastas.

Üks on kindel – kodulehe puhul ei kehti reegel, et teete valmis ja enam kunagi ei puutu. Pigem tuleb lehte pidevalt uuendada ja sisu täiendada. 

Ükskõik, kuidas kodulehe teete, siis sellel on mõtet vaid siis, kui inimesed selle üles leiavad. Google saab hästi aru tekstist, seega on kodulehele lisatav tekst äärmiselt oluline.

Siin on peamised teemad, millele kodulehe teksti osas tähelepanu pöörata.

Märksõnad

Kasutage oma kodulehe tekstides sõnu, mida inimesed teie teenust otsides kasutavad. Kõige lihtsam on ise hakata guugeldama sõnu ja vaadata, mida otsingumootor pakub.

google märksõnad

Kui märksõna selge, lisage see oma kodulehe tekstidesse.

Kodulehe tekstid

Iga kodulehe lehekülje teksti maht võiks olla vähemalt 200 sõna. Ja nendest sõnadest vähemalt 2% võiks olla kindel märksõna. Ehk siis 200 sõnalisest tekstist vähemalt 4 – 8 sõna võiks olla teie märksõna või sellele lähedane sõna.

Kasutage märksõna kindlasti ka pealkirjades.

Kasutage märksõna kodulehe aadressis.

Näiteks minusalong.ee/juuksur-mustamael (kui asute Mustamäel).

Öelge kodulehel, kus teie salong asub – linn ja linnosa. Näiteks kui asute Tallinnas, Mustamäel, siis kasutage nii „juuksur Tallinnas“ ja ka „juuksur Mustamäel“ sõnaühendeid. Linna ja linnosa kasutamine kodulehe tekstides on üks lihtsamaid võimalusi otsingutulemustes ettepoole jõuda.

Kui laadite kodulehele pilte, siis pange ka piltide nimeks oma teenus või vastav märksõna (näiteks küünesalong võiks panna pildi nimeks geelkuuned.jpg ja geelkuuned_tallinnas.jpg).

Nende paari lihtsa punkti täitmiseks pole palju vaeva vaja näha aga tulemust mõjutavad need oluliselt.

Näide tekstist

Hea juuksur Mustamäel – Viie Tärni Juuksurisalong

Viie Tärni juuksurisalongi eesmärk on pakkuda parimat juuksuri teenust Mustamäel ja tulevikus kogu Tallinnas. Meie Mustamäe salongis töötavad oma ala parimad juuksurid ja koolitame ennast pidevalt, et veelgi paremat teenust pakkuda.

Viie Tärni Mustamäe juuksurisalong paikneb hästi ligipääsetavas kohas ja salongi ees on parkimine 2h tasuta.

Vaata galeriist meie juuksurite tehtud tööde pilte ja veendu nende professionaalsuses. Mustamäe juuksurite hinnakirja leiad siit.

Tule külasta meie Mustamäe juuksurit ja saa osa suurepärasest kogemusest.

Pikas perspektiivis soovime laieneda ja olla parim juuksur Tallinnas.

Kodulehe struktuur

Menüüd peavad olema selged ja sisu vastama menüüle. Mõistlik on ehitada lihtne leht, mida on hea kasutada nii mobiilis kui ka arvutis. Ilusalongile piisab kui on olemas teenuste kirjeldus, asukoht, tehtud tööd ja kontakti võtmise leht. Blogi pidamine on juba samm edasi ja nõuab aega. Sellele alguses mõtlema ei pea. 

SOOVITUS – Tehke võimalikult lihtne koduleht ja kõikide kodulehe osade vaates tuleb pidada meeles märksõna, mida inimesed teid ostides kasutavad.

Kohalikud (offline) kanalid

Ajalehed

Siin võib mõelda näiteks kohalikke ajalehti ja kuulutuste tahvleid. Selge on see, et sealne lugejaskond on erinev interneti või sotsiaalmeedia kasutajatest, aga proovida tasub ikka.

Eriti tasub proovida just ajalehtede tasuta kuulutuste rubriike – need töötavad kõige paremini väiksemates linnades. Kohalikus kogukonnas on kohalikud ajalehed hinnatud ja loetud, eriti just vanemaealise elanikkonna hulgas. Kui vanemaealised on teie sihtgrupp, siis proovige kindlasti.

Tasulised reklaamid väiksemates ajalehtedes on küllaltki kallid ja pigem soovitame jääda tasuta kuulutuste juurde.

Võite ka kohaliku lehe endale külla kutsuda ja lasta endast loo teha. 

Ilusalongi ümbruses olevad elumajad ja kontorid

Kontoritega on lihtne. Vaadake majade seintel olevaid ettevõtete nimesilte, tehke nimekiri ning proovige kontakti saada iga ettevõtte personaliosakonnaga. Personaliosakondade töötajad on enamasti väga sõbralikud inimesed ja kuulavad teid rõõmuga ära. Eriti juhul, kui pakute nende ettevõtte töötajatele väikest hinnasoodustust.

On väga tõenäoline, et hea hinna juures on paljude ümbruskonna ettevõtete töötajad nõus teie teenuseid proovima.

Elumajadega on keerulisem aga võite kujundada ja printida reklaamid ning need majade ustele või laternapostide külge kleepida. Hea on, kui te oma plakatid hiljem ka ise maha võtate, siis ei jää maja haldajale teist halba muljet.

Üleriigiline meedia – raadio, televisioon ja infoportaalid

Tasulise reklaami vaates pole antud kanalitesse mõtet trügida. Kui aga teete miskit huvitavat või uudset, siis tasub neile teada anda. Alati on võimalus, et keegi on valmis teist lugu tegema.

Otsige üles ajakirjanikud, kes on teie valdkonnast kirjutanud ja pakkuge neile teemat. Kui teie tegevus on piisavalt huvitav ja uudne, siis võite läbi ajakirjanduse jõuda väga paljude inimesteni ja seda täiesti tasuta.

Kokkuvõttes võib öelda, et tegevusi, mida teha saab, on väga palju. Ei tasu unustada, et teie peamine tegevus peaks siiski olema väga kõrgel tasemel iluteenuse pakkumine. Siis levib sõna ja kliendid leiavad teid ise üles.

SOOVITUS alustamiseks on lihtne – valige paar turunduse tegevust, mida te ise teha oskate/jõuate ja mille tegemist naudite, ning alustage neist.

Kasutage esmalt ära kõik tasuta võimalused ja alles siis liikuge tasuliste juurde.